tisdag 3 maj 2011

måndag 2 maj 2011

Pussy Pads

Tejpade på dessa i helgen, nu kommer vi att hänga stadigare och kan arbeta bättre med överkroppen, vi kommer att bli farliga iKullavik:)

onsdag 6 april 2011

Planerna för årets seglingar

Nu är det bara 1 månad tills första Rikscup segling som i år går i Kullavik. Vi kommer i år att segla samtliga seglingarna i Rikscupen samt SM och Mariehamnsregattan. Vi får tråkigt nog stå över Danska i år pga arbete, annars har vi en bra serie där. 2009 4:a och 2010 3:a Första träning blir i påsk, då vi förhoppningsvis har våra nya segel klara för test.

fredag 17 september 2010

Danska Mästerskapet i Hellerup

Resan till Danmark har börjat, när båten var kopplad och på väg hem för att hämta segel och packning så fick vi punktering (hur ofta får man det?). Men det är nu fixat och är hemma för att packa klart, färjan går 18.20 så det finns tid. Väder prognosen talar om frisk vind 10-12m/s så det blir två hårda dagar på havet.

söndag 15 augusti 2010

SM dag 3

Idag var det vind men ingen sikt, AP:an åkte upp i land och sikten kom och gick. När klockan började att närma sig deadline för seglingar (inga startförsök efter 15.00), så spricker det upp och det det blir en febril aktivitet att komma ut på havet, efter 2 startförsök i en vridande vind så kommer fältet iväg med 2 min marginal till tiden. Vår strategi var att gå till höger för att möte ett högerlyft. Vinden hade pendlat fram och tillbaka så vi tyckte att det var klokt att gå till höger då det hade gått vänster strax innan start, men det fortsatte att gå vänster så vi rundar upp men bara 5 båtar bakom oss. så det är bara att börja att plocka båtar, så tillslut så går vi i mål som 24:a, inte riktigt vad vi hade tänkt oss av dagen. Men vi behåller vår 16:e plats totalt, som vi är mycket nöjda med. Förra året så kom vi 37:a så det är ju en klar förbättring samt även en förbättring mot Mariehamnsregattan där vi kom 29:a.

Nu väntar Danska Mästerskapet i Hellerup den 16-17 Sep. Men där i mellan så blir det 1 vecka i Grekland med sol och vila (samt firande av min födelsedag den 7 sep)

lördag 14 augusti 2010

SM dag 2

Dåligt med vind i dag, AP uppe till 14.00 då första startförsöket kommer igång. Svart flagg och allmänåterkallelse, samma i nästa försök men där kommer det upp på startfartyget att det är 6 båtar som är tagna för BFD där ibland vi, så det blir att stå över denna segling och vänta på nästa. Vinden avtar sedan så det blir ingen mer segling. Tråkigt för oss, ingen segling alls denna dag, så vi åkte ner till en 16:e plats.

Nya tag i morgon.

fredag 13 augusti 2010

Dag 1 SM 2010

Dagen startade med att AP skickades upp iland, ingen vind. Vinden kommer sedan vid 12 tiden, det kommer igång i lätt väder 1- 3 m/s. vi tar en 14 placering som följ upp med en 10 och en 12 i en ökande vind till 4-8 m/s.